-
بوفالوها
30 آذر 1386 00:02
"جین بلانکو" در کتاب "پرواز بوفالوها" ویژگیهای اجتماع بوفالوها و غازها را به این شکل توصیف می کند: ویژگی بوفالوها: - آنها به یک رهبر پایبند هستند و همه از او تبعیت می کنند. - آنها درست همان کاری را می کنند که به آنها دستور داده شده است. - آنها هرگز تصمیم نمی گیرند و تا دستور نرسد، هیچ کاری نمی کنند و هیچ کجا نمی روند....
-
شهر الکترونیک
14 آذر 1386 23:34
@_ اولین کنفرانس بین المللی شهر الکترونیک با اهداف ذیل برگزار می شود : توسعه و ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش در زمینه مباحث فناوری اطلاعات و ارتباطات ، معرفی آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و کاربردی در زمینه شهرالکترونیک . تبادل دستاوردها و تجربیات شرکتها و سازمانهای برتر در زمینه به کارگیری فناوری اطلاعات . معرفی توانمندی های...
-
روندهای موجود در فناوری اطلاعات و ارتباطات
4 آذر 1386 21:29
¤- آلوین و هایدی تافلر در اثری که با عنوان ” خلق یک تمدن نوین “در سال 1995 منتشر نمودند, بیان میدارند که اقتصاد الکترونیکی نمادین, اساساً با اقتصاد صنعتی قرن نوزدهم و بیستم متفاوت است. آنها معتقد به ظهور تحول عظیمی به سمت کارهای فکری هستند. برخلاف مشاغل سنتی, دیگر کارگران ” کارگران فکری “ای هستند که اطلاعات را...
-
رضایت شغلی و بهره وری
2 آذر 1386 00:51
ایجاد« رضایت شغلی» در فرد بستگی به عوامل متعددی دارد که در کنار هم موجب حصـول نتیجه مطلوب می شوند و چه بسا نبود یک عامل فرد را در زمره اشخاص ناراضی از شغل خویش قرار دهد.عواملی از قبیل : میزان درآمد، نفس و ماهیت کار و جایگاه اجتماعی آن ، وجهه و اعتبار سازمانی، ارتقا ء شغلی، ایمنی شغلی ، عدم ابهام در نقش ، شرایط فیزیکی...
-
۶۶ مقاله مدیریتی
19 آبان 1386 11:55
۱- مدیرت بازرگانی ۲- مدیریت کیفیت ۳- مدیریت ریسک ۴- مدیریت استراتژیک ۵- مدیریت دانش ۶- آیا مى توان برنامه هاى زندگى را برنامه ریزى کرد ؟ ۷- مدیریت زمان و نماز اول وقت ۸- اسلام و توسعه اقتصادی ۹- جهانی شدن اقتصاد ۱۰ - مدیریت قرآنی ۱۱- امام شناسی ۱۲ عوامل موفقیت در کسب و کار ۱۳ مدیریت کوکائینی ۱۴ مفاهیم کلیدی معماری...
-
تولید در کلاس جهانی
19 آبان 1386 11:24
¤- آیا شمـا مشتـریانتـان را به مـوقع راه مـــــی اندازید؟ عمل کردن به موقع به تعهداتی که نسبت به مشتریان دارید، یکی از نکاتی است که نباید فراموش شود. تاخیرهای پی درپــی و حتی یک باره شما در هنگامی که مشتـری نیاز مبرمـی به محصولات شما دارد می تواند به قیمت از دست دادن آن مشتری تمام شود.... >>>
-
مدیریت دانش از دیدگاه یک استراتژی تجاری
19 آبان 1386 10:18
¤- مدیریت دانش بعنوان یک استراتژی کاری و شغلی بطور همزمان بر روی مرزهای چندگانه عمل میکند و نیز ابزاری جهت پیشرفت کلی برنامة یک سازمان محسوب میگردد و از داخل سازمان قدرت ایجاد میکند تا چالشهای خارجی را برطرف نماید و این امر با بهرهبرداری از منابع دانش موجود در کارمندان، منابع اطلاعرسانی، تکنولوژی اطلاعرسانی و...
-
اصل پارتو چیست ؟
19 آبان 1386 00:47
¤- چگونه می توان کیفیت را بهبود بخشید ، راه طولانی باید طی شود و کارهای متعددی صورت گیرد ، در مراحل مختلف نیاز به شناسایی وضعیت فعلی داریم و عزمی راسخ جهت بهبود این وضعیت . در این نوشته تلاش خواهد شد یکی از ایزارهای موثر در شناخت جنبه های گوناگون مرتبط با کیفیت مورد بررسی و تشزیح قرار گیرد .. .>>>
-
Customer Relationship Management
19 آبان 1386 00:36
¤- در مدیریت کیفیت فراگیر بر طراحی، انتخاب فناوری و فرایندهای مناسب تولید، آموزش کیفیت، مشارکت بیشتر کارکنان، توجه به نیازهای مشتریان و لزوم اندازه گیری کار تاکید شده است. مدیریت کیفیت فراگیر فقط به محصول برنمی گردد و یک دیدگاه جامع نسبت به سازمان و محصول دارد و تمام فعالیتها و فرایندها و جزییات کار را دربردارد...
-
هوش فرهنگی
16 آبان 1386 11:42
¤-یادگیری ترکیبی : سازمانها باید از رویکرد و نگرش یادگیری ترکیبی در تدوین استراتژی های خود استفاده نمایند تا بتوانند محتوای آموزشی مناسب و درست را در چارچوبی بهینه برای افراد شایسته و در زمان مناسب به کار گیرند ... ادامه >>> ¤- هوش فرهنگی : هوش فرهنگی دامنه جدیدی از هوش است که ارتباط بسیار زیادی با محیطهای...
-
اندیشه های بنیانگذار سونی
15 آبان 1386 23:39
¤- اندیشه های بنیانگذار سونی : «آکیو موریتا» (AKIO MORITA) در سال 1921 در شهرناگویای ژاپن از خانواده ای مقتدر و متمول زاده شد. با آنکه پدرش انتظار داشت او به عنوان فرزند بزرگ خانواده پای در راه او گذارد و تجارتخانه او را در حرفه صنایع نوشیدنی اداره کند اما «آکیو» از همان کودکی به وسایل الکتریکی و صوتی علاقه مند...
-
رازهای تعالی سازمانی
15 آبان 1386 22:49
¤- رازهای تعالی سازمانی : امروزه مطالب فراوانی پیرامون مدیریت دانش در سازمانها مطرح می گردد. تاکید اکثر این مطالب استفاده از فناوری اطلاعات در کسب، ذخیره و تسهیـم اطلاعات است. اما یک سوال اساسی تر وجود دارد. ما چگونـه مـــــی توانیم به دانش دنیا که واقعاً در تحقق نتایج مهم موثر است مجهز شویم؟ فکر بهترین عملکرد (BEST...
-
مهندسی مجدد
15 آبان 1386 20:02
¤- کتاب هفت عادت مردمان موثر، نوشته استفان کاوی، یکی از مطرح ترین کتابهای منتشرشده در زمینه مدیریت و روان شناسی انسانهاست که نویسنده در آن به هفت عادت مردمان موثر اشاره کرده است که دارای یک سیر تحولی از رشد شخصی (سه عادت اول) تا کار گروهی، همکاری و ارتباطات (سه عادت دوم) و در نهایت دوباره سازی و یکپارچه کردن همه...